7.4.07

storlek elva och korrekt mellanrum mellan raderna
ibland räcker inte orden eller tangenterna eller huvudet
eller dina armar eller deras leenden eller hur de vrider på sig
när jag säger något som att alla mina ord jag trodde
dom var vanliga ingentingalls fast, de kliar och vrider sig i deras öron

jag tror alltid att de är som min syster för det är samma värderingar
go girls!kämparanda men dom är annorlunda frisyrer och andra röster
hotfullare steg och jag kommer på mig själv med att tänka
är jag för tjock är min röst för hög når jag egentligen fram

men jag gör inte det och mitt huvud är osammanhängande och
meningarna också och mitt huvud skriker med min röst
och jag hatar min röst den är så gäll
att jag inte får fram det jag egentligen planerade
att säga att vara jag och vara såbar men måste
jag inte vara lika stark som jag är hela tiden
barnen min stockholmsfamilj
är det okej att gråta för guldbruna ögon
är det okej att bryta ihop för att någon annan i rummet brevid
tittar på det absoluta sista avsnitten av sex & the city
är det okej att inte kunna sova för att du är tretton år äldre än mig
och kommer dö före mig är det okej att försöka röka ikapp de åren
så jag aldrig mer behöver vara ensam
så jag aldrig mer behöver vara utan dig

hur ont det gör när du går upp på morgonen
går till jobbet i röda gymnastilskor utan att jag vaknar
och hur jag letar i hela lägenheten kommer du tillbaka
kommer du alltid att komma tillbaka?