2.4.07

en sjuk sjukdom

det finns täcke att gömma sig under smink att försvinna bakom hår
som växer ut igen, jag lovar säger alla, jag tror
inte på dom men jag har inget annat att tro på
så jag drar i håret försiktigt och hårdare

tar en träningsrunda över friskis&svettis försvinner i varje hörn
vaknar av en smäll över ögat oj där var väggen
och försvinner igen dissocierar in i en verklighet

det behöver inte vara dåligt att dissociera nej ibland blir jag bara blank och tappar tid, försvinner in i inget ibland är jag där igen ligger på golvet i rummet brevid mina föräldrar
i fosterställning på golvet och sparkar i magen spotta blod på toaletten efteråt

jag tänker inte på det utan jag ÄR där det finns inget efter det för jag är där igen det blir så förrvirrande när jag vaknar igen och det har gått år och dagar jag bor i ett annat liv, det tar ett par minuter eller sekunder beroende på hur länge jag var borta, som mest fyra minuter.

det är en sjuk sjukdom.